Omnichannel B2B e-commerce

Nieuw tijdperk in B2B

EDCO heeft in de afgelopen jaren sterk geïnvesteerd in haar faciliteiten; een nieuw, groot en zeer sterk geautomatiseerd distributiecentrum en een nieuw ERP-systeem om de mogelijkheden van het nieuwe distributiecentrum optimaal te benutten. De bestaande webshop was daarentegen verouderd en de handmatige processen erachter waren zeer arbeidsintensief. Tijd voor een moderne e-commerce oplossing!

"De juiste aanpak gecombineerd met de kennis van ISAAC heeft een prachtig resultaat opgeleverd"

Bas van der Weerden - E-commerce manager EDCO

Klantnaam: EDCO
URL: www.edco.nl
Oplossing: B2B e-commerce platform
Bijzonder: Internationale B2B e-commerce oplossing met meer dan 20.000 producten en integratie met PIM en M3 Lawson

    Ingrediƫnten:
  • PIM
  • JBoss
  • Magento
  • Java
  • PHP
Wilt u ook een modern e-commerce platform?

Product informatie in overvloed

edco laarsjes

EDCO Eindhoven B.V., in 1978 gestart als in- en exportbedrijf, heeft inmiddels wereldwijd een unieke plaats verworven als internationaal opererende handelsonderneming. EDCO richt zich op een groot aantal doelgroepen, zoals grootwinkelbedrijven, inkoopcombinaties, winkelketens, postorderbedrijven, groothandels- en detailhandelsbedrijven. Met een assortiment bestaande uit >20.000 producten, waaronder huishoud, elektra, tuin, fiets, sport, seizoenartikelen, speelgoed, gereedschap, auto- en truckaccessoires, licentieartikelen en veel meer beschikt EDCO over een gigantische hoeveelheid product informatie. 


B2B e-commerce superspecialist

edco doos

ISAAC heeft EDCO geholpen met het inzichtelijk maken van de bestaande productinformatie-infrastructuur middels een analyse en heeft een advies uitgebracht over hoe een webshop het best binnen deze infrastructuur past. Zo kan er optimaal gebruik gemaakt worden van de bestaande systemen en de informatie die deze bevatten.
Op basis van dit advies heeft EDCO besloten een nieuw internationaal B2B e-commerce platform op te zetten. ISAAC heeft samen met EDCO de eisen en wensen in kaart gebracht tijdens een vooronderzoek. Tijdens het vooronderzoek zijn zogenaamde clickable wireframes gemaakt, zodat gebruiksgemak en compleetheid van de webshop reeds vóór de realisatie geborgd konden worden.


Een PIM-systeem is het antwoord

Tot slot heeft ISAAC de internationale B2B-webshop gerealiseerd. Typische B2B-eisen zoals klantspecifieke prijzen, een gedifferentieerd productaanbod per land en facturatie- en kredietmogelijkheden zijn toegevoegd aan de webshop. De webshop wordt gevoed door het Product Informatie Management Systeem (PIM-systeem) van ISAAC waardoor het beheer van het productassortiment centraal geregeld kan worden en de webmaster geen tijd verliest met het invoeren, filteren en selecteren van producten.

Complexe zaken zoals klantspecifieke prijzen en assortiment, groepsprijzen en milieutoeslagen zijn volledig geautomatiseerd en geïntegreerd met de ERP applicatie. Een quick-add button zorgt ervoor dat bezoekers direct een product aan de winkelwagen kunnen toevoegen zonder door te hoeven klikken naar de detailpagina.

Het eindresultaat is een zeer moderne, snelle en soepel werkende B2B-shop met integratie in het complete EDCO IT-landschap. Zonder handwerk zijn shop, aanbod en bestelproces gekoppeld en kan EDCO rekenen op een top B2B performance.

Toegepaste expertises:

  • Middleware
  • Strategie
  • Hosting en infrastructuur
  • E-commerce
  • Applicatiebeheer en optimalisatie
  • M-commerce