B2B digitaal incassozaken indienen

Over Atradius Collections

Atradius Collections incasseert onbetaalde facturen in Nederland en 96% van de landen in de wereld. De ruim 15.000 klanten hebben, afhankelijk van hun omvang, andere behoeften en verwachtingen bij het indienen van incassozaken.

Uitdaging

Atradius Collections wilde graag een digitaal platform ontwikkelen dat MKB-klanten de mogelijkheid biedt om eenvoudig hun B2B incassozaken indienen en afhandelen.

Oplossing

ISAAC ontwikkelde het commerceplatform Atradius Agora, waarop MKB-bedrijven via enkele stappen volledig digitaal een incassozaak indienen, direct online een prijsopgave ontvangen en eenvoudig kunnen volgen in het selfservice portaal.

"ISAAC was een kritische partner met focus op het leveren van een succesvol eindproduct. De samenwerking verliep erg soepel, het leek soms wel of ze bij ons team hoorden. Ik kijk uit naar de doorontwikkeling van het platform en een voortdurende goede samenwerking."

Atradius Collections Home

Seamless onboarding

Met het e-commerceplatform Atradius Agora is het boardingsproces van nieuwe klanten eenvoudig ingericht. Via enkele stappen dient een MKB-bedrijf een incassozaak in, krijgt het bedrijf direct online een prijsopgave en kan de voortgang van de zaak in het selfservice portaal makkelijk worden gevolgd. Met de ontwikkeling van dit e-commerceplatform, de eerste in de incassomarkt, is het onboardingsproces voor bedrijven versimpeld en hoeft de klant slechts een paar minuten te besteden aan het indienen van een incassozaak. De ingediende incassozaak wordt vervolgens volledig digitaal verwerkt in het casemanagementsysteem van Atradius Collections. 

Atradius Collections detail page

Strategie- en ontwikkelpartner

Om e-commerceplatform Atradius Agora succesvol te integreren, werkten ISAAC, Atradius Collections en Codix, de toeleverancier van het casemanagementsysteem, nauw met elkaar samen. ISAAC bracht in de strategiefase met Atradius Collections nauwkeurig het IT-landschap in kaart, de relevante workflows en de afhankelijkheden binnen die processen. ISAAC stelde met Codix de requirements op voor de API, zodat het nieuwe selfservice portaal gekoppeld kon worden aan het casemanagementsysteem en de afhandeling van een incassozaak volledig digitaal kan plaatsvinden.

Om het Atradius Agora platform te realiseren, werd gebruikgemaakt van Atradius standaardtechnologie, waaronder Oracle WebLogic, aangevuld met moderne front-endtechnologie. Het platform wordt door ISAAC beheerd en in de cloud gehost. Voor de monitoring en het performance management van Atradius Agora wordt gebruikgemaakt van New Relic. Daarmee worden prestaties op verschillende apparaten, browsers, applicaties gemonitord en worden waardevolle inzichten verkregen over de meest kritische onderdelen van de applicatie. 

Atradius Collections aanvraagportaal

Agile development

Het selfservice portaal werd Agile ontwikkeld. Voorafgaand aan de ontwikkeling werden uiteraard architecturen, requirements en het ontwikkelplan uitgewerkt. Vervolgens werd het platform Agile ontwikkeld, waardoor Atradius Collections en ISAAC kort op de bal konden spelen in de projectrealisatie en bij konden sturen op relevante momenten.

Toegepaste expertises

  • Strategische positionering
  • Concept & Design
  • Front-end development
  • Middleware & integratie
  • Applicatiebeheer en optimalisatie

Technologie

Atradius Collections aanvraagportaal
Atradius Collections aanvraagportaal
Atradius Collections aanvraagportaal
Atradius Collections aanvraagportaal
Meer weten over dit project?
Meer weten over dit project?

Mijn naam is Camiel, Head of Sales & Marketing. Samen met Atradius Collections werk ik aan de realisatie van doelstellingen in dit project. Precies weten hoe wij dit aanpakken of hoe onze aanpak kan bijdragen aan jullie succes? 

Neem contact op

Bedankt, Uw download begint zo snel mogelijk.