Over Blue Bay Curaçao
Als gast of vastgoedbezitter genieten van het leven in een spectaculair resort, direct aan één van de mooiste stranden van het Caribisch gebied.
Uitdaging
ISAAC kreeg de vraag om voor Blue Bay Curaçao Golf & Beach Resort een online beleving te creëren die recht doet aan die werkelijkheid.
Oplossing
ISAAC ontwikkelde voor Blue Bay Curaçao Golf & Beach Resort twee oplossingen die optimale conversieondersteuning bieden bij de verkoop van vastgoed en (directe) boekingen voor het resort: een volledig nieuwe, gebruiksvriendelijke website en een virtual reality-ervaring.
"Ondanks de afstand en het tijdverschil heeft ISAAC een perfecte online beleving gecreëerd."
Online marketingstrategie
Op dit moment is het belangrijkste doel van Blue Bay de verkoop van vastgoed. Om dat voor elkaar te krijgen, zet Blue Bay in de marketingstrategie hoog in op online. In het verkoopproces heeft de nieuwe website, die ISAAC bouwde met Drupal CMS, een ondersteunende functie. Het secundaire doel van de nieuwe website is (directe) vakantieboekingen krijgen voor het resort.
Ultiem woon- en vakantieplezier in virtual reality
Bij Blue Bay Golf & Beach Resort op Curaçao draait alles om welbehagen, veiligheid en kwaliteit van leven. Dat is terug te vinden in maar liefst 220 hectare woon- en vakantieplezier, een unieke 18-holes golfbaan, een 150 meter lang droomstrand, luxe villa’s, appartementen en bungalows, uitstekende bars en restaurants, complete faciliteiten en services. Om de verkoop van vastgoed te stimuleren, zet Blue Bay zowel hoog in op online als op een unieke ervaring.
Naast de website werd er daarom tevens een virtual reality-beleving ontwikkeld. Bezoekers en potentiële vastgoedeigenaren kunnen daardoor Curaçao ook thuis beleven. Gebruikers laten zich onderdompelen in het leven op het eiland, het resort en in de luxe appartementen. Doordat de applicatie geschikt is voor een cardboard virtual reality-bril is de ervaring voor een breed publiek toegankelijk en makkelijk in te zetten in de marketingstrategie.
Krachten bundelen voor optimaal resultaat
Om de sfeer te proeven en kennis te maken met de mensen, omgeving en processen vloog het projectteam eenmalig naar het resort. Samen met de klant werd de behoefte van de eindgebruikers onderzocht. De samenwerking resulteerde in mooie en goed werkende, responsive website en virtual reality-beleving. De website is eenvoudig te onderhouden en de content, bestaande uit hoogwaardige video, fotografie en 3D-video, komt nu volledig tot zijn recht. Tijdens het project werd samengewerkt met een lokale copywriter die de teksten verzorgde. Het SEO-advies werd verzorgd door Cut the Web. Op korte termijn worden drone-videoshots en VR-ervaringen toegevoegd aan de website, om de ultieme online resort-beleving ook op de website nog realistischer te maken.
Toegepaste expertises
-
Concept & Design
-
Front-end development
-
Virtual Reality
-
Applicatiebeheer en optimalisatie
Technologie
Mijn naam is Camiel, Head of Sales & Marketing. Samen met Blue Bay werk ik aan de realisatie van doelstellingen in dit project. Precies weten hoe wij dit aanpakken of hoe onze aanpak kan bijdragen aan jullie succes?