Met ruim 250 winkels en vele verschillende retailformules, is De Mandemakers Groep (DMG) een toonaangevend keuken-, meubel- en sanitairbedrijf. Op het gebied van sanitair is het bedrijf actief met labels zoals Saniweb, Sanidirect, de Badenman en Ben Sanitair.
ISAAC werd gevraagd om voor verschillende sanitairformules van DMG de online verkoopkanalen te ontwikkelen en te onderhouden.
De jarenlange samenwerking resulteert in goed presterende onlinekanalen voor meerdere sanitairformules van DMG. Dankzij de Agile aanpak en een nauwe samenwerking tussen het e-commerceteam van DMG en het digitale team van ISAAC worden de gewenste resultaten geboekt.
"Ons ISAAC-team bestaat uit collega's waarmee wij dagelijks samen voor het beste resultaat gaan. In onze samenwerking brengen wij techniek en commercie perfect samen waardoor wij onze doelstellingen halen."
Saniweb is een pure onlinespeler op het gebied van sanitairproducten. Consumenten kunnen bij Saniweb terecht voor losse sanitairproducten, maar ook voor complete badkamers. En hoewel Saniweb geen fysieke winkels heeft, kunnen consumenten online toch rekenen op ervaring die lijkt op de ervaring in een fysieke winkel: hoogwaardige productfotografie en geïntegreerde 3D-visualisaties en deskundig persoonlijk advies via verschillende kanalen (live chat, telefoon en Whatsapp).
Sanidirect is een omnichannel formule met 25 fysieke winkels en een webshop. De website van Sanidirect is gericht op een afgestemde ervaring online en in de winkel. Consumenten kunnen online inspiratie opdoen, oriënteren en aankopen doen in de webshop. Bovendien is het eenvoudig om een afspraak te maken voor een persoonlijk adviesgesprek in een Sanidirect showroom. Het online magazine, de blog en de online productcatalogus zorgen ervoor dat consumenten op sandirect.nl de nodige inspiratie op kunnen doen.
Ben Sanitair is het sanitair A-merk van DMG. Op de brand website van Ben Sanitair bekijken bezoekers eenvoudig de collectie en de verschillende verkooppunten.
Nu alle online sanitairformules van DMG een Magento 2 platform hebben, ligt de focus in de samenwerking vooral op doorontwikkeling en performance optimalisatie. Het e-commerceteam van DMG en het digitale team van ISAAC werken Agile en zetten Kanban in om het werkproces te structureren.
E-commerceontwikkelingen gaan razendsnel, waar je tijdig op wil inspelen. Door de Agile aanpak is er continu focus op wat ‘nu’ belangrijk is en rendement van de ontwikkelwerkzaamheden, waardoor het digitale team meer slagkracht heeft en een kortere time-to-market kan realiseren. Dankzij de flexibiliteit die deze aanpak biedt, is het team in staat om de juiste keuzes op het juiste moment te maken. Dat is nodig om tijdig bij te kunnen sturen, zodat altijd het maximale rendement voor de business wordt behaald.
Hoewel de dagelijkse samenwerking tussen DMG en ISAAC gericht is op doorontwikkeling van de verschillende commerceplatformen, wordt er minimaal één keer per jaar ook tijd gereserveerd voor out-of-the box verbeteringen. In ‘pressure cooker’ sessies of hackathons worden nieuwe concepten en innovaties uitgedacht, afgestemd op inzichten van gebruikersgedrag en -behoeften. Het gaat dan om concepten die niet in de business-as-usual doorontwikkeling passen. Een voorbeeld daarvan is een configurator voor badkamermeubelen, die vervolgens in een apart deelproject wordt uitgewerkt en geïmplementeerd.
Heb je zelf een e-commercevraagstuk waar je graag eens over wil sparren? Camiel helpt je graag!