Omnichannel B2B Commerce

Over EDCO

EDCO, in 1978 gestart als in- en exportbedrijf, heeft inmiddels wereldwijd een unieke plaats verworven als internationaal opererende handelsonderneming. EDCO bedient een groot aantal doelgroepen, waaronder grootwinkelbedrijven, inkoopcombinaties, winkelketens, postorderbedrijven, groot- en detailhandel. Met een assortiment van >20.000 artikelen beschikt EDCO over een grote hoeveelheid productinformatie.

Uitdaging

EDCO heeft flink geïnvesteerd in faciliteiten, waaronder een nieuw, groot, geautomatiseerd distributiecentrum en een nieuw ERP-systeem om de mogelijkheden van het nieuwe distributiecentrum optimaal te benutten. De webshop daarentegen was verouderd en de handmatige processen erachter waren zeer arbeidsintensief. 

Oplossing

ISAAC ontwikkelde voor EDCO een internationaal B2B commerceplatform, inclusief integratie met de ISAAC Product Informatie Manager (PIM) en M3 Lawson. Het commerceplatform, aanbod en bestelproces zijn geautomatiseerd aan elkaar gekoppeld waarmee handmatige handelingen in dit proces niet langer nodig zijn. 

"De juiste aanpak gecombineerd met de kennis van ISAAC heeft een prachtig resultaat opgeleverd."

EDCO overview page

B2B Commerce specialist

ISAAC heeft EDCO geholpen met het inzichtelijk maken van de bestaande productinformatie-infrastructuur middels een analyse en heeft een advies uitgebracht over hoe een webshop het best binnen deze infrastructuur past. Zo kan er optimaal gebruik gemaakt worden van de bestaande systemen en de informatie die deze bevatten.


Op basis van dit advies heeft EDCO besloten een nieuw internationaal B2B e-commerce platform op te zetten. ISAAC heeft samen met EDCO de eisen en wensen in kaart gebracht tijdens een vooronderzoek. Tijdens het vooronderzoek zijn zogenaamde clickable wireframes gemaakt, zodat gebruiksgemak en compleetheid van de webshop reeds vóór de realisatie geborgd konden worden.

EDCO product detail

Een PIM-systeem is het antwoord

ISAAC heeft de nieuwe internationale B2B-webshop gerealiseerd. Typische B2B-eisen zoals klantspecifieke prijzen, een gedifferentieerd productaanbod per land en facturatie- en kredietmogelijkheden zijn toegevoegd aan de webshop. De webshop wordt gevoed door het Product Informatie Management Systeem (PIM-systeem) van ISAAC waardoor het beheer van het productassortiment centraal geregeld kan worden en de webmaster geen tijd verliest met het invoeren, filteren en selecteren van producten.

Complexe zaken zoals klantspecifieke prijzen en assortiment, groepsprijzen en milieutoeslagen zijn volledig geautomatiseerd en geïntegreerd met de ERP applicatie. Een quick-add button zorgt ervoor dat bezoekers direct een product aan de winkelwagen kunnen toevoegen zonder door te hoeven klikken naar de detailpagina.

Het eindresultaat is een zeer moderne, snelle en soepel werkende B2B-shop met integratie in het complete EDCO IT-landschap. Zonder handwerk zijn shop, aanbod en bestelproces gekoppeld en kan EDCO rekenen op een top B2B performance.

Toegepaste expertises

  • E-commerce development
  • Product Information Management
  • Middleware & integratie
  • Applicatiebeheer en optimalisatie

Technologie

EDCO product detail
EDCO product detail
EDCO product detail
EDCO product detail
EDCO product detail
Meer weten over dit project?
Meer weten over dit project?

Ik ben Camiel, Head of Sales & Marketing. Samen met EDCO werk ik aan de realisatie van commercedoelstellingen in dit project. Precies weten hoe wij dit aanpakken of hoe onze aanpak kan bijdragen aan jullie succes? 

Neem contact op

Bedankt, Uw download begint zo snel mogelijk.