Internationaal
e-fashionplatform

Modern, schaalbaar
B2C e-commerceplatform

Sinds 2009 brengt het hippe kledingmerk 4funkyflavours kleur in de wereld. Eerst met kinderkleding en sinds enkele jaren ook met heren- en damesfashion. Met conceptstores, shop-in-shops en verkoop via (online) retailers, bedient 4funkyflavours veel consumenten in zowel Nederland als het buitenland. Om alle relaties goed van dienst te blijven, was het noodzakelijk om de webshop compleet te vernieuwen. Een typisch multichannel vraagstuk, waarvoor ISAAC een gloednieuw e-commerceplatform ontwikkelde dat volledig is afgestemd op de customer journey.

"ISAAC is een echte integratiespecialist. Door het PIM-systeem is ons platform volledig schaalbaar en klaar voor verdere groei naar andere landen."

Jurgen van der Sanden - Managing Director

Klantnaam: 4funkyflavours
URL: www.4funkyflavours.eu/
Oplossing: B2C e-commerceplatform
Bijzonder: Modern, schaalbaar Magento e-commerceplatform waarop, met behulp van Akeneo PIM de customer journey perfect per doelgroep wordt afgestemd.

    Ingrediënten:
  • Bootstrap
  • Magento
  • Akeneo
  • PHP
  • Elasticsearch
  • Redis Cache
Wilt u ook een vlammende, moderne webshop?

Consumenten tot aankoop verleiden

4Funkylaarsjes

De nieuwe 4funkyflavours webshop is voorzien van alle moderne e-commercefacetten. De slimme filter- en sorteerfunctie zorgt ervoor dat consumenten gemakkelijk en razendsnel items kunnen selecteren. Bovendien heeft het 4funkyflavoursplatform een optimaal gebruiksvriendelijk design en is volledig responsive op ieder device. Maar uiteindelijk gaat het om de fashionitems die in beeld zijn gebracht met verleidelijke product- en sfeerfotografie.


PIM, sleutel tot succes

Akeneo PIM

Er werd tevens een PIM-systeem geïntegreerd, die in meerdere opzichten belangrijk is voor het commerciële succes. De fashionitems van 4funkyflavours worden door diverse (online) retailers verkocht. Die externe partners worden door het PIM-systeem in staat gesteld om makkelijk te koppelen met 4funkyflavours en worden daardoor real-time voorzien van actuele en relevante productinformatie. Het platform is daardoor volledig schaalbaar en klaar voor verdere groei naar andere landen. Binnen de PIM kan data bovendien worden verrijkt en geclassificeerd waardoor bij elk fashionitem bijvoorbeeld de juiste combinatie-items worden getoond. Strategisch een sterke keuze, de cross-selling wordt enorm geboost en het leidt bovendien tot een flinke conversieverbetering.


Agile development

Het gloednieuwe, geïntegreerde e-commerceplatform voor 4funkyflavours werd met de Agile-methodiek ontwikkeld. 4funkyflavours leverde de Product Owner voor het ontwikkelteam, waardoor er nauw werd samengewerkt tussen ISAAC en 4funkyflavours. De snelheid en het karakter van de Agile-sprints zorgen ervoor dat er tijdig kan worden bijgestuurd op veranderingen en er bovendien al snel een minimum viable product (MVP) gereed is voor usertests. Ook achteraf levert de Agile-methodiek voordelen, want de ontwikkelaars van 4funkyflavours zijn daardoor namelijk in staat om na oplevering kleine wijzigingen zelf door te voeren.

Toegepaste expertises:

  • Graphic design
  • Middleware & integration
  • Front-end development
  • E-commerce
  • Applicatiebeheer en optimalisatie


Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Zie onze privacy policy.