Fashion experienceplatform

High-end B2C fashion experience

Met een uitgebreid aanbod van meer dan 60 kledingmerken uit binnen- en buitenland, is Checkpoint tot ver buiten Mol (België) dé retailer op het gebied van herenfashion. Met een frisse, voortdurend vernieuwende mix van Scandinavische, Engelse en Italiaanse merken geeft het bedrijf Europese modetrends en -stijlen een Vlaams karakter. Om consumenten te inspireren én te triggeren aankopen te doen in de fysieke winkel van Checkpoint, ontwikkelde ISAAC op het moderne Shopware e-commerceplatform een gloednieuwe fashion experiencewebsite.

"ISAAC voelde onze wensen perfect aan, wat resulteerde in een fraaie experiencewebsite waarmee we opitmaal verrassen en triggeren om in onze fysieke winkel een nieuwe look te shoppen."

Niels Daniels - Zaakvoerder Checkpoint

Klantnaam: Checkpoint
URL: www.checkpointmol.be
Oplossing: E-commerceplatform
Bijzonder: Gloednieuw fashion experienceplatform met unieke mix van bestaande Shopware plug-ins en maatwerkoplossingen.

    Ingrediƫnten:
  • PHP
  • MySQL
  • Shopware
Wilt u ook een modern e-commerceplatform?

Hogere conversie in fysieke winkel

Hogere conversie in Checkpointstore

De nieuwe Checkpointwebsite heeft een heldere focus op een optimale User Experience. Checkpoint koos daarom voor Shopware, wat een optimale shopbeleving mogelijk maakt, de merkbetrokkenheid laat groeien én de aankoopinteresse stimuleert. Hoewel de beleving in de vernieuwde customer journeystrategie centraal staat, waren ook de optimale usability én de koppeling met het boetiekprogramma belangrijke uitgangspunten om een hogere conversie te realiseren. Door de custom-made extensie voor de koppeling met het boetiekprogramma, toont de Checkpoint experiencewebsite de actuele voorraad en productprijzen.


Custom-made lookbook

Lookbook Checkpoint

De 50 looks die Checkpoint elk seizoen samenstelt, zijn toonaangevend in het belevingsaspect. Het resultaat: websitebezoekers bladeren moeiteloos door de 50 verschillende looks en bekijken ook gemakkelijk de afzonderlijke fashionitems. Deze zijn overigens in beeld gebracht met fraaie productfotografie. Maar ook voor marketeers is het geïntegreerde maatwerk lookbook een uitkomst. Door de gebruiksvriendelijke interface van de Shopware webeditor kunnen marketeers zelf kleine wijzigingen doorvoeren om op elk moment het lookbook en de rest van de website optimaal af te stemmen op de customer journey.


Agile development

Voorafgaand aan de ontwikkeling van de nieuwe website stelde ISAAC samen met Checkpoint het ontwikkelplan op. Samen werd er gekeken naar de front-end flow, design, User Experience en de techniek. De nieuwe website werd ontwikkeld met een Agile werkmethode. ISAAC en Checkpoint konden daardoor samen kort op de bal spelen ten aanzien van de projectrealisatie en op relevante momenten goed bijsturen. Bovendien heeft ISAAC meerdere Shopware Advanced Certified ontwikkelaars in huis, waardoor op technisch gebied het platform optimaal kon worden ontwikkeld.



Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Zie onze privacy policy.