Virtual reality brouwerij

Op de winkelvloer een kijkje in de proefbrouwerij

Grolsch staat al vele jaren bekend om het brouwen van haar speciale bieren, die worden ontwikkeld in de Grolsch Proefbrouwerij. Vanuit de overtuiging ‘Ontdek alles, behoud het goede’ experimenteren en innoveren de meesterbrouwers hier op basis van vakmanschap. Grolsch vindt innovatie belangrijk en wil bovendien op een laagdrempelige manier haar kijk op bier en vakmanschap delen met bierliefhebbers. Om dit te realiseren, ontwikkelde ISAAC VR een virtual reality-beleving waarmee consumenten in Nederlandse supermarkten een virtuele rondleiding krijgen in de Grolsch Proefbrouwerij.

"Je snapt pas hoe speciaal de Proefbrouwerij is als je er midden in hebt gestaan. Om die reden hebben we een virtual reality-beleving laten bouwen."

Juan PĆ©rez Nijhuis - Trade Marketeer, Grolsch

Klantnaam: Grolsch
Oplossing: Volledig autonome VR-ervaring voor winkelend publiek
Bijzonder: Tijdens het winkelen kunnen consumenten in virtual reality een kijkje nemen in de Proefbrouwerij van Grolsch, de bakermat van de ontwikkeling van de Grolsch speciaalbieren.

    Ingrediƫnten:
  • Visual Studio
  • Unity
  • Premiere
  • Ozo
  • After Effects
  • Oculus
Bent u op zoek naar een high-end VR-ervaring?

Complete virtual reality-oplossing

Nokia Ozo stereoscopische camera

De virtual reality-beleving werd geïmplementeerd in een mobiel Point of Sale display. Voor de display leverde ISAAC VR zowel de hardware als de software. Beiden werden naadloos geïntegreerd met het mobiele displaymeubel. De content van de applicatie werd ook volledig door ISAAC VR gerealiseerd. De opnames in de Grolsch Proefbrouwerij, gemaakt met de Nokia Ozo camera, werden door ISAAC VR bewerkt en opgeleverd in de Virtual Reality-beleving.


Volledige onderdompeling

VR-kit

Om het indrukwekkende gevoel van de Proefbrouwerij tot leven te brengen, was het van belang om het DNA van die ruimte over te brengen in de virtual reality-beleving, zoals de glas-in-lood-elementen en de kleur van het staal en het hout. Om dit soort accenten in de virtual reality-beleving te versterken, bracht ISAAC VR de ervaring in beeld met de high-end Nokia Ozo 360-graden stereoscopische camera. Doordat de acht-lenzige camera separate opnamen maakt voor beide ogen ziet de kijker niet alleen 360° beeld, maar ervaart echt diepte. Kijkers hebben hierdoor het gevoel alsof zij écht midden in de Proefbrouwerij en even oog-in-oog staan met Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen.


Innovatieve marketingstrategie

In 2017 stelde Grolsch haar Proefbrouwerij open voor publiek. Dit schaalmodel stelt de brouwer in staat om in hoog tempo nieuwe innovaties in de markt te zetten en te testen. Sinds de openstelling zijn er al vijf verschillende speciaalbieren geïntroduceerd bij geselecteerde horecazaken. Grolsch is hiermee hard op weg hun marktleiderschap binnen speciaalbier meer kracht bij te zetten. De virtual reality-beleving, tevens een primeur in Nederlandse supermarkten, biedt ondersteuning aan deze strategie en brengt het verhaal rondom de Grolsch Proefbrouwerij duidelijk én laagdrempelig over.

Toegepaste expertises:

  • 360-graden
  • Colorgrading en compositing
  • A-Z hardware en software-oplossing


Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Zie onze privacy policy.