B2B digitaal incassozaken indienen

Online B2B incassozaken indienen voor het MKB

Atradius Collections incasseert onbetaalde facturen in Nederland en 96% van de wereld. De ruim 15.000 klanten hebben, afhankelijk van hun omvang, andere behoeften en verwachtingen bij het indienen van incassozaken. Om MKB-klanten de relevante en passende dienstverlening te bieden, heeft ISAAC voor Atradius Collections een e-commerceoplossing ontwikkeld.

"ISAAC was een kritische partner met focus op het leveren van een succesvol eindproduct. De samenwerking verliep erg soepel, het leek soms wel of ze bij ons team hoorden. Ik kijk uit naar de doorontwikkeling van het platform en een voortdurende goede samenwerking."

Douglas Voeten - Head of Global Marketing

Klantnaam: Atradius Collections
URL: agora.atradiuscollections.com/uk/
Oplossing: E-commerceplatform voor incasso
Bijzonder: E-commerceplatform Atradius Agora biedt MKB-bedrijven een seamless onboarding bij het indienen van B2B-incassozaken.

    Ingrediënten:
  • Oracle
  • KnockoutJS
  • AngularJS
  • Java
Nieuw platform ontwikkelen?

Seamless onboarding

Met het e-commerceplatform Atradius Agora is het boardingsproces van nieuwe klanten eenvoudig ingericht. Via enkele stappen dient een MKB-bedrijf een incassozaak in, krijgt het bedrijf direct online een prijsopgave en kan de voortgang van de zaak in het selfservice portaal makkelijk worden gevolgd. Met de ontwikkeling van dit e-commerceplatform, de eerste in de incassomarkt, is het onboardingsproces voor bedrijven versimpeld en hoeft de klant slechts een paar minuten te besteden aan het indienen van een incassozaak. De ingediende incassozaak wordt vervolgens volledig digitaal verwerkt in het casemanagementsysteem van Atradius Collections. 


Strategie- en ontwikkelpartner

Om e-commerceplatform Atradius Agora succesvol te integreren, werkten ISAAC, Atradius Collections en Codix, de toeleverancier van het casemanagementsysteem, nauw met elkaar samen. ISAAC bracht in de strategiefase met Atradius Collections nauwkeurig het IT-landschap in kaart, de relevante workflows en de afhankelijkheden binnen die processen. ISAAC stelde met Codix de requirements op voor de API, zodat het nieuwe selfservice portaal gekoppeld kon worden aan het casemanagementsysteem en de afhandeling van een incassozaak volledig digitaal kan plaatsvinden.

Om het Atradius Agora platform te realiseren, werd gebruikgemaakt van Atradius standaardtechnologie, waaronder Oracle WebLogic, aangevuld met moderne front-endtechnologie. Het platform wordt door ISAAC beheerd en in de cloud gehost. Voor de monitoring en het performance management van Atradius Agora wordt gebruikgemaakt van New Relic. Daarmee worden prestaties op verschillende apparaten, browsers, applicaties gemonitord en worden waardevolle inzichten verkregen over de meest kritische onderdelen van de applicatie.  


Agile development

Het selfservice portaal werd Agile ontwikkeld. Voorafgaand aan de ontwikkeling werden uiteraard architecturen, requirements en het ontwikkelplan uitgewerkt. Vervolgens werd het platform Agile ontwikkeld, waardoor Atradius Collections en ISAAC kort op de bal konden spelen in de projectrealisatie en bij konden sturen op relevante momenten.

Toegepaste expertises:

  • Middleware & integration
  • Front-end development
  • Strategie
  • Technisch applicatiebeheer en optimalisatie


Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Zie onze privacy policy.