Omnichannel
e-commerce platform

TRAFFIC GENERATOR EN WEBSHOP IN ÉÉN

Iedereen die weleens een nieuwe badkamer of toilet heeft aangeschaft, weet het: er komt veel bij kijken. In de praktijk duurt een dergelijk beslissingsproces dan ook vaak wel negen maanden. Vrijwel altijd begint de zoektocht online. Dit is een belangrijk uitgangspunt voor de Baderie bij het begeleiden van de consument naar een aankoop in één van de 49 Baderie showrooms die ons land rijk is.

"In ISAAC hebben we de partner gevonden die in staat is onze groei bij te houden en ons constant uit te dagen d.m.v. een ijzersterke combinatie van slimme, moderne techniek en nuchtere degelijke aanpak."

Jos Roodhuizen - E-commerce manager Baderie

Klantnaam: Baderie
URL: www.baderie.nl
Oplossing: Omnichannel platform
Bijzonder: Omnichannel platform voor het genereren van traffic naar de winkels én direct verkopen van badkamerproducten; van kraan tot complete badkamers!

    Ingrediënten:
  • JBoss
  • Java
  • PCI DSS compliant
  • DotCMS
  • SAP
Een hogere conversie met omnichannel?

Beslissingsproces en omnichannel

ISAAC heeft voor Baderie een volledig nieuwe omnichannel platform ontwikkeld, die het volledige beslissingsproces faciliteert. Vanaf het eerste idee thuis op de bank, via de oriëntatiefase en de ontwerpfase tot aan het uiteindelijke aankoop. De consument wordt geïnspireerd en begeleid gedurende dit hele proces, zodat die Baderie droombadkamer of dat Baderie droomtoilet ook echt werkelijkheid wordt. Want de laatste stap in het proces is, zo weet Baderie, ‘genieten’. En daar is het toch allemaal om te doen.


Uniek omnichannel platform

baderie eend

Een breed scala aan tools is door ISAAC geïntegreerd om dit te verwezenlijken, zoals sfeerpresentaties, een 3D ontwerpprogramma en niet te vergeten een webshop waarin de volledige badkamer of het volledig toilet kan worden samengesteld, inclusief installatie. Daarmee is de website van Baderie uniek in de markt. De site kent drie niveaus om de wensen van de consument uiteen te zetten: product, productcombinatie en complete ruimte-invulling. Zo wordt elke doelgroep op haar wenken bediend.


Omnichannel doelstelling

baderie putje

De doelstelling van het nieuwe omnichannel platform is om de bezoekers van de webshop te inspireren, te binden en om consumenten naar de showrooms te trekken. Consumentgegevens verkregen uit bezoeken aan de site, bijvoorbeeld bij het opvragen van een brochure, het maken van een 3D ontwerp of het maken van een afspraak, worden dan ook automatisch opgeslagen in één overzichtelijke databank. Deze databank is onderdeel van het Extranet en stelt de vestigingen van Baderie in staat om consumenten in hun regio aan zich te binden. Het biedt tevens een scala van statistieken om alles te monitoren.

Uit de conversiecijfers blijkt dat van alle bezoekers aan de site of de showroom die hun gegevens invullen, maar liefst zeventien procent ook een verkoopgesprek voert. Doorgaans ligt dat cijfer op maar twee tot drie procent.

Toegepaste expertises:

  • Websites en CMS
  • Middleware
  • Hosting en infrastructuur
  • M-commerce