White label Aanvraagstraat & webportaal

CO-BRANDED CARD PLATFORM

BNP Paribas Personal Finance UK biedt partners in het Verenigd Koninkrijk co-branded Mastercards aan. In augustus 2016 is zij de samenwerking aangegaan met ASDA en IHG. ISAAC is verantwoordelijk voor UX-concepting, ontwerp en de technische realisatie.

"I would not recommend ISAAC to any of our competitors"

Jane Kimberlin - IT Director LaSer UK

Klantnaam: BNP Paribas
URL: credit-card.creation.co.uk/microsites/ihg-rewards
Oplossing: Aanvraagstraat en webportaal
Bijzonder: Modern cardplatform met loyaliteitsprogramma en een snelle acceptatiecheck

    Ingredi├źnten:
  • Bootstrap
  • IBM Websphere
  • KnockoutJS
  • JBoss
  • PCI DSS
  • DotCMS
  • Highcharts
  • OWASP
Wilt u ook een gestroomlijnd aanvraagproces of webportaal?

Loyaliteitsprogramma voor ASDA & IHG

ASDA, onderdeel van Walmart, is met 625 supermarkten de één na grootste supermarktketen van Engeland en onder andere aanbieder van allerlei financiële diensten. Een van deze diensten is de ASDA Cashback Card, een co-branded Mastercard credit card. Deze wordt onder licentie van BNP Paribas UK (Creation) uitgegeven. Door middel van deze kaart kunnen klanten "cashback" sparen, wereldwijd shoppen én verhoogt ASDA de klantloyaliteit.

Een nieuwe partner van BNP Paribas Personal Finance is Intercontinental Hotel Group (IHG). Dit is de moedermaatschappij van meerdere hotelketens zoals Holiday Inn, Cadlewood suites, Hotel Idigo, Staybridge Suites en vele anderen. IHG heeft meer dan 5.000 hotels en bijna 750.000 kamers in 100 landen. Ook IHG geeft een co-branded Mastercard uit, gekoppeld aan de wereldwijd succesvolle IHG Rewards Club.

ISAAC heeft na een jarenlange productieve relatie met BNP, de opdracht gekregen om een compleet nieuwe front-end en middleware platform voor de Mastercards te ontwikkelen. Voorzien van white label configuratiemogelijkheden, responsive front-ends, API technologie en multi-brand / multi-platform technieken. Het platform biedt optimaal converterende aanvraagprocessen, Self Service toegang en real-time koppelingen met loyalty-data bij de kaartpartners. Bovenal is het een schaalbaar en robuust platform voor de komende jaren.


Middleware als dragende kracht

PCI-DSS is de beveiligingsstandaard voor de credit card betaalindustrie en staat centraal bij de ontwikkeling van het webportaal. Denk hierbij aan begrippen als Protected Storage of Cardholder Data en Encrypted Transmission of Cardholder Data. Encryptie is tot in de JavaScript-laag doorgezet, en OWASP-richtlijnen zijn gevolgd. Bij de ontwikkeling van het webportaal is gebruik gemaakt van een message bus (IBM Websphere MQ) en middleware op basis van JBoss EAP. Door middel van deze technologie is het webportaal geïntegreerd met financiële ERP- en CRM- (mainframe-) systemen. Richting het front-end is een REST API-ontkoppeling gemaakt. Het webportaal beschikt over een overzichtelijk en 'mobile first' dashboard waarbij het voor de kaarthouders mogelijk is om financiële zaken online te regelen. Het portal biedt functies als:

  • Online kaartactivatie
  • Real-time push berichten op mobiel
  • Online transactie-inzage
  • Krediet verhogen
  • Geld overmaken
  • Wijzigen persoonlijke gegevens
  • Creditcard als verloren of gestolen opgeven

Geïntegreerd loyaliteitsprogramma

De betaal- en kredietkaarten van BNP en haar partners beschikken beide over een loyaliteitsprogramma. Zo is het met de IHG Rewards Club Mastercard mogelijk om korting te krijgen op hotelovernachtingen binnen de IHG-groep. En met de ASDA Cashback Card kunnen klanten sparen voor cashback: direct inzetbare cash, te sparen op de dagelijkse boodschappen. Binnen het webportaal heeft de klant zicht op het aantal gespaarde punten of het gespaarde bedrag. Bij ASDA is het webportaal ook gekoppeld met het in-store kassasysteem. Niet alleen kan er direct vanaf de smartphone met cashback betaald worden bij elke ASDA kassa, maar in de persoonlijke self service webomgeving wordt de klant zelfs geïnformeerd over seizoenaanbiedingen van ASDA. Een 100% fit met de conversiedoelstellingen van zowel BNP als ASDA.


Conversiegerichte aanvraagstraat

Conversie staat centraal bij de ontwikkeling van aanvraagstraten, zeker bij een lastiger financieel product als een credit card. Daarom zijn er in dit project, in samenwerking met het Mastercard Usability Test Lab in Leeds, uitvoerige user tests gedaan. Op basis van ISAAC prototypes is met een focus group gekeken naar het User Experience (UX) design, de juridische context binnen de Britse markt, en de stappen in het proces. Naar aanleiding van de resultaten van dit lab-onderzoek begint de aanvraagstraat (of apply journey) met een snelle, compacte check bij gekoppelde credit rating agencies. Met minimale data checken we of de aanvrager succesvol de rest van de aanvraag zou kunnen doorlopen. Ook is het complete spectrum van beschikbare moderne front-end technieken ingezet, van directe input-validatie tot visuele onderteuning van de flow. En natuurlijk optimaal gedrag op mobiel. Dit alles met het doel om de drop-out rate te minimaliseren en conversie binnen de aanvraagstraat te optimaliseren.


Volledig responsive en white label

De aanvraagprocessen voor de co-branded cards van BNP Paribas zijn ontworpen met de gedachte dat een aanvraag op elk device makkelijk, helder en snel moet verlopen. Devices zijn ook niet altijd online: klanten gebruiken ze in de trein, in een park of thuis op de bank. Maar er mag geen data verloren gaan. Het front-end is dan ook volledig responsive (schaalbaar per device) en white label (multi-brand / multi-label) ontwikkeld. Nieuwe partner brands van BNP kunnen snel en eenvoudig opgezet worden op basis van eerder gerealiseerde templates. Uiteraard kan een bestaande template qua design gemakkelijk worden aangepast zodat een eigen identiteit wordt gecreëerd voor toekomstige partners.

Het geheel is opgeleverd in een content management systeem (CMS), zodat BNP Personal Finance de content in het portaal en de aanvraagstraten geheel zelfstandig kan managen. Het CMS heeft een gebruiksvriendelijke interface, geschikt voor marketeers en brand owners. Ook is het CMS ingericht voor het centraal beheer van meerdere websites en portals. Bovendien vervult een CMS een belangrijke rol bij SEO en A/B-testing. Hiervoor zijn zelfs real-time business rules ingezet. Microsites en landingpages voor partners hebben een hoge doorloopsnelheid, terwijl het centrale aanvraagproces stabiel en betrouwbaar doordraait.


Interaction- en grafisch design

ISAAC heeft, binnen de huisstijlen van ASDA en IHG, het design volledig verzorgt. Hierbij is samen met BNP Paribas ook volop geschakeld met de verschillende brandverantwoordelijken van de partners in Engeland. Er is gebruik gemaakt van een aantal moderne technologieën zoals SVG, IconFonts, KnockoutJS en grafieken op basis van Highcharts. SVG is een op XML gebaseerde open bestandsformaat voor vectorafbeeldingen. SVG-afbeeldingen kunnen dynamisch met Javascript en CSS bewerkt worden, met een super "crisp" resultaat op (retina-)schermen en lage paginalaadtijden. Bij ASDA en IHG is Highcharts gebruikt om de kredietbalans als dynamisch, geanimeerd dashboard-element te visualiseren. De afbeeldingen bij deze case geven een indruk van het resultaat!

Toegepaste expertises:

  • Websites en CMS
  • Middleware
  • Webportaal
  • Security
  • API design
  • Strategie
  • Applicatiebeheer en optimalisatie