Betaalopties en transacties online eenvoudig inzichtelijk

Over PAYONE

PAYONE, één van de toonaangevende Payment Service Providers (PSP) in Europa, helpt merchants en service providers bij de steeds complexer wordende uitdagingen in betaalprocessen en kanalen. Als fullservice PSP voert PAYONE - voormalig Ingenico ePayments - betalingen eenvoudig, snel en bijna onzichtbaar uit. Of het nu gaat om kaartbetalingen, e-commerce of mobiel betalen. 

Uitdaging

PAYONE verwerkt jaarlijks ruim 2,5 miljard transacties voor circa 365.000 klanten. Merchants kunnen bij PAYONE gebruikmaken van verschillende betaalsystemen. Om ervoor te zorgen dat klanten van PAYONE eenvoudig hun systemen kunnen beheren en inzien, was er behoefte aan een online portal voor merchants.

Oplossing

ISAAC ontwikkelde voor PAYONE een internationale online portal waarin merchants eenvoudig hun betaalterminals en -mogelijkheden kunnen inzien en beheren, maar ook inzage hebben in facturen, live transacties via de betaalsystemen en hun gespaarde tegoeden in het loyaliteitsprogramma. 

"Working with ISAAC is a pleasure. We appreciate their know-how and good ideas for developing web portals!"

PAYONE kundenportal inlog

Portal consolidatie

In de loop der jaren is PAYONE uitgegroeid tot een bedrijf dat betaaltransacties verwerkt voor ruim 365.000 merchants. Om diensten centraal aan te bieden, wilde PAYONE graag de stap maken om alle services beschikbaar te maken via één online portal. Services die voorheen werd aangeboden via verschillende online portals. Om de ‘one-stop-shop’ te realiseren, integreerde ISAAC verschillende portals tot één nieuwe online portal. Met de inzet van een microservices architectuur werd gewerkt aan een flexibel systeem dat er klaar voor is om eenvoudig te kunnen schalen.

PAYONE Kundenportal betaalterminals overview

Voordelen van één online portal

In de nieuwe internationale portal maken merchants eenvoudig gebruik van de verschillende services van PAYONE. Zo kunnen merchants in onder andere eenvoudig betaaltransacties, terminals, gebruikers en betaalmogelijkheden inzien en beheren, facturen digitaal downloaden, commerciële boodschappen op bonnetjes en terminals wijzigen, maar ook gebruikmaken van het loyaliteitsprogramma. Dankzij Red Hat SSO loggen gebruikers op één plek in, krijgen ze vanuit daar alle rollen en rechten toebedeeld en wordt autorisatie centraal geregeld. Dat levert zowel voor gebruikers van de portal als PAYONE voordelen op het gebied van veiligheid en gemak.

PAYONE loyaliteitsprogramma

Agile development

De internationale online portal en de consolidatie werden Agile ontwikkeld. Binnen dit project hebben het interne IT-team van PAYONE en ISAAC intensief met elkaar samengewerkt. Met korte communicatielijnen en het gezamenlijk vooruitkijken op zaken als proces, functionaliteiten en techniek, kon ISAAC goed meedenken over de technische roadmap, optreden als digitaal partner en waarde toevoegen waar dat echt gewenst is.

Toegepaste expertises

  • Strategische positionering
  • Self service portal
  • Middleware & integratie
  • Security
  • Applicatiebeheer en optimalisatie

Technologie

PAYONE loyaliteitsprogramma
PAYONE loyaliteitsprogramma
PAYONE loyaliteitsprogramma
PAYONE loyaliteitsprogramma
PAYONE loyaliteitsprogramma
Meer weten over dit project?
Meer weten over dit project?

Ik ben Camiel, Head of Sales & Marketing. Samen met PAYONE werk ik aan de realisatie van doelstellingen in dit project. Precies weten hoe wij dit aanpakken of hoe onze aanpak kan bijdragen aan jullie succes?