Met conversieoptimalisatie online groei versnellen

Investeer je in verkeer naar je webshop of (door)ontwikkeling, maar blijft het rendement uit je webshop of e-commerceplatform achter? Zonde! Onze specialisten helpen om de conversie datagedreven te verbeteren en jullie gewenste groei te realiseren. 

Strategisch fundament

Conversie duurzaam en gericht verbeteren, steunt op een fundament van strategie en meetbaarheid. Met een mix van digitale strategie, CRO-methodieken en data, initiëren we zinvolle oplossingen en bouwen dat uit in de juiste richting.

De context van data

Conversie optimaliseren is meer dan A/B-testen. Onze specialisten brengen knelpunten in kaart en laten zien waar in de customer journey je de meeste bezoekers verliest. Daardoor ben je altijd bezig met optimalisaties die het meeste impact maken. En dat is beter voor het rendement uit je investeringen en voor de prioritering in doorontwikkeling.

Technische implementatie

Om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers zorgen onze CRO-specialisten ervoor dat analytics volledig zijn ingericht op basis van het opgestelde meetplan. Aangevuld met bijvoorbeeld heatmaps, polls of tooling voor A/B testing.

Betere resultaten dankzij inzicht

Onze specialisten kijken over de breedte naar kansen van jouw webshop of platform, van UX tot performance en content. Wat zijn knelpunten in de customer journey en hoe zouden we die kunnen oplossen als we kijken naar buyer persona's, feedback van klanten of gebruikers en de digitale strategie? Dat heeft verschillende voordelen:

  • Je begrijpt beter wat bezoekers doen en niet doen op jouw webshop
  • Je krijgt nauwkeurig inzicht in knelpunten en waar de meeste bezoekers afhaken
  • Door datagedreven te verbeteren kun je meer conversies halen uit hetzelfde aantal bezoekers
  • Meer ROAS, waardoor marketingbudgetten beter renderen

Zo voeg je zowel voor jouw bedrijf als de bezoeker waarde toe. 

Whitepaper

Hoe je in 5 behapbare stappen meer omzet uit je webshop genereert

In slechts 90 dagen is e-commerce net zo hard gegroeid als de totale groeivoorspelling voor 10 (!) jaar. Door de pandemie werden we in één klap bijna compleet afhankelijk van online. Maar ook de concurrentie voor webshops blijft groeien. Twee ontwikkelingen die veel impact hebben op 'the war on traffic' in e-commerce met hogere acquisitiekosten (CPC) tot gevolg. Conversieoptimalisatie (CRO) is daarom relevanter én waardevoller dan ooit te voren.

UX Researcher & CRO Consultant Lieke Wellesen laat in dit e-book zien hoe je een optimale ROI uit je verkeer realiseert. Aan de hand van een 5-stappenplan neemt Lieke je mee in de datagedreven CRO-cyclus en kom je te weten hoe je knelpunten gericht opspoort en aanpakt voor meer conversie uit je webshopbezoekers.

Whitepaper

Na het lezen van dit e-book weet je:

  • Hoe je definitief afscheid neemt van optimalisaties gebaseerd op onderbuikgevoelens en die inruilt voor zinvolle, datagedreven optimalisaties
  • Waarom best practices niet altijd zo 'best' zijn en op zichzelf niet de conversieverbetering leveren waar je zo vurig op hoopt
  • Hoe de datagedreven CRO-cyclus werkt en waarde toevoegt