Neem met digitale transformatie een voorsprong

Digitale transformatie draait om het datagedreven (her)tekenen van businessmodellen. Competitiever worden, een voorsprong nemen op concurrentie en klaar zijn voor de klantvraag van morgen. Dat is waar het om draait. Samen realiseren we jullie ambities.

Strategisch, maar pragmatisch

Geen holle workshops, maar tastbare resultaten. Dat kenmerkt onze methode voor de strategische basis van een digitale transformatie. Tijdens interactieve sessies brengen we de behoeften, onzekerheden en doelen van gebruikers naar de oppervlakte en ontwerpen we nieuwe concepten om daarop in te spelen. 

Toekomstbestendig businessmodel

Of het nou gaat om verbeteringen in een gevestigde business of een green-field situatie. We gaan op zoek naar nieuwe manieren om meerwaarde te creëren voor klanten, omzet te genereren en KPI’s te halen die nodig zijn om relevant te blijven in een continu veranderende markt. En we onderzoeken in hoeverre bestaande IT-infrastructuren, processen en producten bruikbaar zijn in het digitale transformatieproces.

Powerhouse van business, data en IT

Om de beoogde resultaten te behalen, wil je er zeker van zijn dat jouw partner alle relevante kennis in huis heeft. Bij ISAAC kun je daarom rekenen op een team met een rijke mix aan specialisten: een ervaren Strateeg, UX strateeg, CRO specialist, Designer, Software Architect en Developers. De ideale combinatie van business, data en IT voor jullie digitale transformatie.

Concreet advies over een digitale strategie

Geen holle workshops, maar tastbare resultaten. Dat kenmerkt onze methode voor de strategische basis van een digitale transformatie. 

 

Double Diamond methode ISAAC

 

We gebruiken daarvoor de Double Diamond methode. Tijdens interactieve sessies brengen we de behoeften, onzekerheden en doelen van gebruikers naar de oppervlakte en ontwerpen we nieuwe concepten om daarop in te spelen.

De 4 stappen van Double Diamond

De Double Diamond methode bestaat uit vier fasen met als resultaat een gevalideerd prototype die de basis legt voor de strategie van de digitale transformatie. 

  1. Research: een businessmodel ontwerp je niet vanuit onderbuikgevoelens en aannames, maar op basis van data. In deze fase analyseren en genereren we data uit onder meer gebruikers interviews, expert reviews en marktonderzoek. De betrokkenheid van stakeholders bij een digitale transformatie is erg belangrijk. We brengen daarom alle stakeholders binnen en rond jouw bedrijf in kaart, identificeren hun belangen en we onderzoeken hoe we kernwaarden zo goed mogelijk borgen.
  2. Insight: de belangrijkste inzichten, GAP analyses, buyer persona's en klantreizen worden in deze fases in kaart gebracht. 
  3. Ideation: in deze fase gaan we aan de slag met de uitwerking van de customer journey. En om ervoor te zorgen dat de transformatie en nieuwe strategie breed worden gedragen, is dit ook het moment om collega’s via lunch talks of interne surveys bij het proces te betrekken.
  4. Protoype: op basis van de inzichten uit de voorgaande fases, worden prototypes gemaakt. Die vervolgens via gebruikerstesten worden gevalideerd bij de doelgroep. Welk scenario komt het beste tegemoet aan de doelen en heeft bijvoorbeeld de hoogste conversie of het beste gebruikersgemak?
Frank.png
Meer informatie over onze aanpak?

Ben je op zoek naar een Digital Agency die helpt om digitaal te transformeren? Frank staat je graag te woord. En kijkt met jullie samen naar een aanpak op maat.

Neem contact op