7 E-finance trends: the future of Finance

Tal van technische ontwikkelingen karakteriseren de financiële wereld. ISAAC volgt deze trends nauwlettend en weet bedrijven perfect te begeleiden in deze online wereld. Geen integratie is ons te complex en elke oplossing voldoet aan de laatste standaarden wat betreft security en design. Dit zijn de de 7 financiële trends die nu de hoofdrol spelen binnen de financiële wereld. 

Contactloos betalen voor koffie

#1 Blockchain Technology

Blockchaintechnologie is net zo revolutionair als de ontwikkeling van het Internet zelf. Met blockchaintechnologie kunnen platformen worden opgezet die de mogelijkheid bieden om transacties af te handelen zonder dat daar een centrale beheerpartij voor nodig is. Beheer en beveiliging worden afgedekt door cryptografie. Blockchaintechnologie vormt binnen een paar jaar de ruggengraat van alle mogelijke transacties. Hoe maakt u als financieel dienstverlener hier optimaal gebruik van?

#2 Mobile Payments

De hoge smartphonepenetratie in Europa zorgt voor een enorme betaalmarkt via telefoon en tablet. Betalen is een essentieel onderdeel geworden van de customer journey. De betaalervaring zegt dus iets over de betrouwbaarheid van uw merk. Traditioneel is de laatste stap in betalen een conversiekiller. Huidige ontwikkelingen kunnen echter zorgen voor een naadloze samenwerking tussen diverse platformen en devices. Ze stellen uw klant in staat om eenvoudig én overal hun aankopen te doen, zonder dat het ten koste gaat van de conversie.

#3 Disruption in the valuechain

Internet maakt onnodige schakels transparant en rekent er keihard mee af in de waardeketen. Wat geen waarde toevoegt verdwijnt door een slimmere, snellere of goedkopere variant. Vernieuwende online concepten, denk aan Booking.com of Uber, spelen hier handig op in. Een goede online aanwezigheid en transparantie in het aanbod is essentieel. Ziet u alleen de risico’s of grijpt u deze kansen aan?

#4 Power to the People

Door de kracht van internet zijn consumenten in staat om zeer snel en makkelijk online naar producten en diensten te zoeken en te vergelijken. Ze eisen transparantie van het product- en dienstenaanbod. Zo weten zij precies waar ze aan toe zijn en welk product het beste past. Denk hierbij aan het visualiseren van een aflossingstermijn voor een financieel product of de consequenties van overstappen. Uw klant is koning!

#5 Personalized content

Direct inspelen op de interesses en behoeften van uw klanten in elke fase van de customer journey is essentieel. Data kan deze vorm van individuele benadering waarmaken. Door de toename van data zijn er veel waardevolle inzichten ter beschikking waarmee u uw doelgroep nauwkeurig kunt segmenteren, uw klantrelatie versterken en uiteindelijk de conversie verhogen.

#6 Fintech

Fintech bedrijven werken aan innovatieve technologieën om financiële diensten transparanter, goedkoper en efficiënter te maken. Denk aan betalen via WhatsApp of gebruik van Bitcoins. De innovatiesnelheid binnen Fintech is hoog. De veeleisende consument wil zijn geldzaken snel en gemakkelijk zelf kunnen regelen, op ieder moment, device en plaats. Dit vraagt om het herzien en stroomlijnen van processen. Is uw organisatie in staat deze technologieën te adopteren?

#7 Artificial Intelligence

Waar computers vroeger enkel een taak konden uitvoeren die door de gebruiker werd gegeven, zijn zij tegenwoordig meer in staat zelf na te denken. Door het ontwikkelen van algoritmen, ontstaan intelligente mechanismen die menselijke keuzes kunnen nabootsen of zelfs overtreffen. Door het linken van kritische parameters, kunnen zij adviseren welk product of dienst het best past bij de aanvraag. Computer technology meets brainpower!