01-03-2018

Grolsch Proefbrouwerij in virtual reality naar de winkelvloer

Grolsch staat al vele jaren bekend om het brouwen van haar speciale bieren. Deze bieren worden ontwikkeld in de Grolsch Proefbrouwerij. Vanuit de overtuiging ‘Ontdek alles, behoud het goede’ experimenteren en innoveren de meesterbrouwers hier op basis van vakmanschap. Grolsch vindt innovatie belangrijk en wil graag haar kijk op bier en vakmanschap delen met bierliefhebbers. Om dit te realiseren, komt Grolsch met een primeur: virtual reality op de winkelvloer van de supermarkt. Hiermee wordt de Proefbrouwerij letterlijk naar de winkelvloer van verschillende Nederlandse supermarkten gebracht. ISAAC VR (sinds mei 2019, PTTRNS.ai) ontwikkelde als innovatiepartner van Grolsch deze complete virtual reality-oplossing.

Demo-opstelling Grolsch Proefbrouwerij in Virtual Reality

Volledige onderdompeling in Proefbrouwerij

Om het indrukwekkende gevoel van de Proefbrouwerij tot leven te brengen, was het van belang om het DNA van die ruimte over te brengen in de virtual reality-beleving, zoals de glas-in-lood-elementen en de kleur van het staal en het hout. ISAAC VR (sinds mei 2019 PTTRNS.ai) bracht de ervaring daarom in beeld met de high-end Nokia Ozo 360-graden stereoscopische camera. Hierdoor krijgt de kijker het gevoel alsof hij écht midden in de Proefbrouwerij en even oog-in-oog staat met Grolsch Meesterbrouwer Marc Janssen.

Complete VR-oplossing

Met een mobiel display is de virtual reality Proefbrouwerij dit jaar te zien in supermarkten door heel Nederland. Voor deze mobiele display leverde ISAAC VR zowel de hardware als de software, die naadloos zijn geïntegreerd met het displaymeubel op de stand. Ook de content van de applicatie werd volledig door ISAAC VR gerealiseerd. Met de Nokia Ozo werden er in de Grolsch Proefbrouwerij opnames gemaakt, waarna de beelden werden bewerkt en opgeleverd in een virtual reality-beleving. 

Over Grolsch

Het afgelopen jaar heeft Grolsch haar Proefbrouwerij opengesteld. Dit schaalmodel van de grote brouwerij stelt Grolsch in staat om in hoog tempo nieuwe innovaties in de markt te zetten en te testen. Sinds de openstelling in 2017 zijn al vijf verschillende speciaalbieren geïntroduceerd bij geselecteerde horecazaken. Grolsch is hiermee hard op weg hun marktleiderschap binnen speciaalbier meer kracht bij te zetten. De virtual reality-beleving heeft een ondersteunende functie binnen deze strategie.