ISAAC 2016: we love .complexity!

Als Eindhoven de slimste regio ter wereld is (geweest), dan ligt het toch ook voor de hand dat daar uitermate innovatieve en ondernemende bedrijven te vinden zijn? ISAAC is zo’n bedrijf. Al zeventien jaar actief in internetgerelateerde ICT-projecten. In binnen- en buitenland. “Wij komen het best tot ons recht bij grote uitdagingen”, stelt CEO Mark Hoogendoorn.

Campagnebeeld Turning .complexity into profitability

“Als je online wilt gaan, moet je dat goed doen”, zo vinden ze bij ISAAC. Die stap moet dan gebaseerd zijn op rationele analyses. Daarom kiest ISAAC er altijd voor om allereerst, op onafhankelijke basis, advies te verstrekken aan de mogelijke klant. “Eigenwijs zijn loont”, zo heeft Hoogendoorn het afgelopen anderhalf decennium wel gemerkt. “Wij presenteren ons niét met Amsterdamse arrogantie, maar denken wél out of the box.” En dat werkt. Zo staan in de nieuwe huisstijl échte medewerkers centraal, ze worden zo zichtbaar.

Alles in huis

ISAAC is een bundeling van ervaren ICT-ers en jong talent. Een team dat zich continu blijft ontwikkelen. “De wereld om ons heen verandert pijlsnel. Wij proberen systemen zó te maken dat ze klaar zijn voor de toekomst”, klinkt het. Medewerkers kunnen 10 procent van hun tijd besteden aan studie of aan het werken aan toekomstgerichte prototypen. ISAAC draagt ook andere innovatieve ondernemers een warm hart toe. Zo participeert het bedrijf bijvoorbeeld in VR-bedrijfjes en gamesontwikkelaars. Outsourcen doet ISAAC niet. “We hebben alles in huis, zijn als het ware een aannemer in ICT.”

Bij voorkeur werkt ISAAC ‘klant-intiem’. “Wij begrijpen onze klanten van A tot Z”, aldus Mark Hoogendoorn. “We betrekken medewerkers van de klant ook graag in onze projectteams.” ISAAC zet in op langdurige relaties, waarin samen met de klant successen worden geboekt. Die successen zijn ook volop behaald, zowel in eigen land als buiten de landsgrenzen, zoals in Duitsland, Engeland en België. “Nederland geldt voor veel landen als een mooie proeftuin om internet-dingen te proberen”, weet men bij ISAAC. “Wij brengen die kennis ook als exportproduct naar het buitenland.”

Nieuwe positionering

De nieuwe positionering van ISAAC draait om complexiteit. ‘Turning .complexity into profitability’, luidt de pay-off. Hoogendoorn legt uit: “Het heeft allemaal met toegevoegde waarde te maken. Je schiet er niet zoveel mee op als je iets vrij eenvoudigs automatiseert. Wanneer je iets heel complex aanpakt is de waarde voor de klant vele malen hoger.” Voor ISAAC is dan ook geen uitdaging te groot. Met extreme betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel zorgt ISAAC ervoor dat elke klus geklaard wordt. “Getting things done”, noemt Hoogendoorn dat. Vol dynamiek en disruption. “Het is prachtig om aan projecten mee te werken, waarmee een stukje geschiedenis wordt geschreven.” ISAAC dus, want saaie internetbedrijven zijn er genoeg …

"Eigenwijs zijn loont."