Whitepaper

Hoe je in 5 behapbare stappen meer omzet uit je webshop genereert

In slechts 90 dagen is e-commerce net zo hard gegroeid als de totale groeivoorspelling voor 10 (!) jaar. Door de pandemie werden we in één klap bijna compleet afhankelijk van online. Maar ook de concurrentie voor webshops blijft groeien. Twee ontwikkelingen die veel impact hebben op 'the war on traffic' in e-commerce met hogere acquisitiekosten (CPC) tot gevolg. Conversieoptimalisatie (CRO) is daarom relevanter én waardevoller dan ooit te voren.

UX Researcher & CRO Consultant Lieke Wellesen laat in dit e-book zien hoe je een optimale ROI uit je verkeer realiseert. Aan de hand van een 5-stappenplan neemt Lieke je mee in de datagedreven CRO-cyclus en kom je te weten hoe je knelpunten gericht opspoort en aanpakt voor meer conversie uit je webshopbezoekers.

Whitepaper

Na het lezen van dit e-book weet je:

  • Hoe je definitief afscheid neemt van optimalisaties gebaseerd op onderbuikgevoelens en die inruilt voor zinvolle, datagedreven optimalisaties
  • Waarom best practices niet altijd zo 'best' zijn en op zichzelf niet de conversieverbetering leveren waar je zo vurig op hoopt
  • Hoe de datagedreven CRO-cyclus werkt en waarde toevoegt

Dit e-book is interessant als

  • Je een webshop of site beheert of onderhoudt
  • Je je bezighoudt met online marketing en meer grip wil op het rendement uit (advertentie)verkeer
  • Je het goud in je data wil ontdekken

Over Lieke Wellesen - UX Researcher & CRO Consultant

Bezoekers verleiden om klant te worden? De toolbox van Lieke is altijd gevuld met inspiratie, datagedreven analyses en aanbevelingen. Strategische user flows, hands-on verbeteringen in customer journeys, meetplannen en tagging inrichtingen. Het is bij Lieke in de juiste handen.