Whitepaper

MACH: Hoe weet ik of het bij mijn bedrijf past?

Microservices, API-first, Cloud-native SaaS en Headless – kortweg MACH. Dit begrip staat ineens volop in de belangstelling. Hoewel de losse concepten al geruime tijd bestaan en bekend zijn, wordt er – door de in juni 2020 opgerichte MACH Alliance – nu een paraplubegrip op deze technische visie geplakt. Is ‘MACH’ het nieuwe ‘Cloud’? Net zo invloedrijk als ‘SaaS’? Of is dat toch nog te veel eer?

ISAAC CTO Friso Geerlings voorziet met MACH een complexe uitdaging, maar ook iets dat veel waarde biedt. Met name voor bedrijven die een unieke, omnichannel klantbeleving willen creëren.

Whitepaper

Na het lezen van deze whitepaper weet je:

  • Wat kenmerkend is aan een MACH-architectuur
  • Welke voordelen een MACH-architectuur heeft ten opzichte van een klassiek platform
  • Bij welke (business)doelen en cases MACH de moeite waard is om te overwegen
  • Op welke zeven punten je jouw organisatie klaar moet maken om met een MACH-architectuur aan de slag te gaan

Voor wie?

Deze whitepaper is interessant voor iedereen die:

  • Werkt met een groot e-commerce of marketingplatform en zich beperkt voelt door onderhoud en flexibiliteit
  • Gehoord heeft van Headless, Cloud en API’s, maar nog samenhang zoekt
  • Nadenkt over een nieuwe integratie- of front-end architectuur, zowel vanuit techniek als de business

Over Friso Geerlings - Chief Technlogy Officer

Met een brede technische achtergrond richt Friso het vizier op effectieve, veelal open source, internettechnologie om de meest complexe vraagstukken voor klanten te voorzien van een effectieve digitale strategie en oplossing. De hoofdfocus van Friso ligt daarbij op customer experience, webtechnologie, APIs, data-driven decisions, transacties, highperformance systemen en integratie. De brug tussen developers, gebruikers en systemen bouwen staat voor hem al jaren centraal.