Microservices, API-first, Cloud-native SaaS en Headless – kortweg MACH. Dit begrip staat ineens volop in de belangstelling. Hoewel de losse concepten al geruime tijd bestaan en bekend zijn, wordt er – door de in juni 2020 opgerichte MACH Alliance – nu een paraplubegrip op deze technische visie geplakt. Is ‘MACH’ het nieuwe ‘Cloud’? Net zo invloedrijk als ‘SaaS’? Of is dat toch nog te veel eer?
ISAAC CTO Friso Geerlings voorziet met MACH een complexe uitdaging, maar ook iets dat veel waarde biedt. Met name voor bedrijven die een unieke, omnichannel klantbeleving willen creëren.
Na het lezen van deze whitepaper weet je:
Deze whitepaper is interessant voor iedereen die:
Met een brede technische achtergrond richt Friso het vizier op effectieve, veelal open source, internettechnologie om de meest complexe vraagstukken voor klanten te voorzien van een effectieve digitale strategie en oplossing. De hoofdfocus van Friso ligt daarbij op customer experience, webtechnologie, APIs, data-driven decisions, transacties, highperformance systemen en integratie. De brug tussen developers, gebruikers en systemen bouwen staat voor hem al jaren centraal.